Distribution.cool

, aktualizováno:

Čerstvé pečivo, putuje přímo k zákazníkům v nejbližším okolí, a to pouze ve vratných obalech. To umožňuje zákazníkům nakoupit vždy čerstvé produkty, bez přebytků a skladování.

Myšlenka Distribution.cool vznikla při natáčení videoreceptů pro mobilní aplikaci Hmmm.cool, která slouží pro plánování rodinného jídelníčku pro celou rodinu. Pohled na množství zbytečného odpadu, který jsme vyprodukovali při jednom natáčení, nás přiměl zamyslet se nad řešením, které lidem umožní vymanit se z tohoto konzumního kruhu.

Jak to udělat, když nám supermarkety strkají miliony plastových sáčků denně přímo pod nos?

My věříme, že tak,  že jim strčíme čerstvější a kvalitnější produkty, ještě více pod nos, a to bezobalově!

Projekt podporuje tzv. bezobalové nakupování. Pro distribuci používá výlučně znovupoužitelné obaly. Tím šetří v našem krásném městě cca 300 mikrotenových sáčků denně, cca 120 000 ročně.

A výhled do budoucna?

Postupně vylepšujeme naše postupy a rozšiřujeme portfolio nabízených produktů. Již brzi budeme nabízet i mléčné výrobky, ve vratných obalech, musíme jen dořešit celý postup tak, aby byl požehnán příslušnými orgány, pečující o bezpečnost potravin.

Jakmile se podaří projekt nastartovat v Rožnově pod Radhoštěm, bude se postupně rozvíjet do dalších měst. Po dosažení magické 100 objednávky v jednom městě, bude zdarma zavážet i místní charitativní organizace.

Neodradí zákazníka na první pohled cena, která se zdá vyšší, než za podobné produkty v supermarketu?

Cena v supermarketu neobsahuje několik složek, které naše cena obsahuje (náklad na cestu do obchodu, čas strávený nákupem, ekologie (obaly a obaly obalů a jejich likvidace), čerstvost (zbytky)). Věříme, že naši zákazníci budou především lidé, kteří si umějí spočítat, že nákupem u nás i přes vyšší cenu vlastně šetří (přírodu, své město, svou rodinu i svou peněženku). Také je třeba spolu s cenou srovnávat i kvalitu.

Čerstvé místní BIO produkty stojí v supermarketech (pokud tam vůbec jsou) i více než u nás, a to je stále ještě v obalu, který musíte táhnout domů a pak ještě do popelnice.Ve srovnání s přímým prodejem na farmě, naše cena bohužel obsahuje DPH a náklady na distribuci a recyklaci obalů. Nicméně my nejsme pro místní producenty konkurence, právě naopak. Za své produkty od nás dostávají stejně, jako když si je tam koupíte sami.

Pokaždé, když nemusíte kvůli pečivu do obchodu zároveň ušetříte krom času i peníze a další hromadu obalů za věci, které zas tak nutně nepotřebujete a to raději nezmiňujeme návštěvu supermarketu s dětmi).

Našim hlavním cílem je přispět ekologii a místním producentům a tím vytvořit unikátní distribuční síť, která vrací naší spotřebu zpět do místa kde žijeme. Potraviny nemusí cestovat po celém světě, než skončí u Vás na talíři (nebo hůř - v koši).


Autor: