Město chce zakázat reklamní poutače, letos je aspoň zpoplatní

, aktualizováno:
Město chce zakázat reklamní poutače, letos je aspoň zpoplatní

Různé tvary i velikosti, různý materiál a různá nabídka. Na rožnovském Masarykově náměstí jsou reklamní poutače a stojany (tzv. áčka) na každém kroku.

„V loňské sezoně jsme jich přímo na náměstí a v přilehlých ulicích napočítali sedmdesát. Oficiálně povoleny byly jen jednotky kusů," není se současným stavem spokojena místostarostka města Kristýna Kosová. „Umísťování tohoto typu reklamy má svá pravidla. Jednak musí být zachován průchozí profil na komunikaci minimálně 1,5 metru a také nesmí být áčka umísťovány k hraně domů, což je přirozená vodící linie například pro zrakově postižené," uvedla Kristýna Kosová.

Mnozí majitelé áček ale při jejich umisťování nerespektují ani povinnost požádat silniční správní úřad o zvláštní užívání komunikace (chodníku) a město o povolení záboru veřejného prostranství.

„Rozhodli jsme se, že tento velmi neuspokojivý stav budeme řešit. Ve spolupráci s novým městským architektem zvažujeme záměr úplného zákazu áček a povolení pouze pevných reklam, například vývěsních štítů nebo pevně ukotvených poutačů. To je ale dlouhodobá záležitost. Reálnou variantou pro letošní letní turistickou sezonu je zpoplatnění stávajících áček formou obecně závazné vyhlášky, kterou nyní zpracováváme, a která by mohla platit od července letošního roku. S podnikateli, kteří mají své provozovny na náměstí a v blízkém okolí, jsme se již sešli a na výše uvedené povinnosti jsme je upozornili. A také jsme s nimi diskutovali případnou výši poplatku za umístění áček na veřejném prostranství," uzavřela místostarostka Kosová.