Test průjezdnosti: situace se zlepšila, ale stále se hasiči do některých ulic na sídlištích nedostanou

, aktualizováno:

Ve středu 13.2.2019 proběhl v Rožnově pod Radhoštěm test průjezdnosti komunikací. Do terénu vyjeli hasiči s cisternou CAS 16 MAN, která slouží jako prvozásahové vozidlo, a také strážníci Městské policie Rožnov.

„Cílem testu bylo ověření stavu průjezdnosti především na sídlištích ve večerních hodinách. Vybrali jsme cíleně místa a ulice, které jsou nejvíce zatíženy parkováním vozidel. Testovali jsme, zda řidiči parkují tak, aby ulicemi mohly v případě potřeby projet jednotky integrovaného záchranného systému, v tomto případě především hasiči, ale také obslužná vozidla, například vozidla na svoz odpadu," vysvětlili ředitel Městské policie Rožnov Aleš Pilař.

„Výsledek nebyl úplně špatný, ve srovnání s rokem 2014 vozidlo hasičů projelo prakticky všude, ale na mnoha místech to bylo doslova i milimetry a pomalým průjezdem tak hasiči bohužel zdrželi samotný příjezd pomoci na místo. Problém je často v křižovatkách nebo zatáčkách, kde by řidiči vůbec neměli stát," doplnil Aleš Pilař.

„S komplikacemi se špatně parkujícími auty se při výjezdech k zásahům setkáváme relativně často, ta záležitost je vleklá. Samozřejmě přibývají vozidla, dnes mívají rodiny běžně dvě až tři auta a prostor na sídlištích se nafouknout nedá. Při zásahu tak můžeme dělat pouze to, co nám dovolí zákon. Tedy především musíme co nejrychleji udělat samotný zásah. V praxi to znamenám, že dojedeme až tam, kde se to dá, a pak musí hasiči po svých. Vybavení si musí přenést nebo použít to, co je v místě zásahu k dispozici. Hadice tak taháme od zásahového auta až tam, kam je potřeba," prozradil ředitel Hasičského sboru města Karel Janoušek s tím, že hasiči nesmí způsobit škodu občanům.

„Nesmíme tedy násilně odstraňovat vozidla a poškodit je. Navíc těžkými auty, které mají až 21 tun, nesmíme například na chodníky. Musíme vždy zvážit, zda škoda, která hrozí nebezpečím z prodlení je větší než proti škodě, kterou těžkou technikou způsobíme," doplnil Janoušek.

„Správné parkování je v zájmu obyvatel města. V extremním případě mohou kvůli špatnému stojícím vozidlům bránit příjezdu vozidel složek integrovaného záchranného systému a tím ohrozit sebe i ostatní," uzavřel Karel Janoušek.


Autor: